EN ERKEN KÜRTAJ NE ZAMAN OLUR? EN GEÇ KÜRTAJ NE ZAMAN OLUR?

EN ERKEN KÜRTAJ NE ZAMAN OLUR?
EN GEÇ KÜRTAJ NE ZAMAN OLUR?

En Erken kürtaj 5 haftalik iken yapılır sorunu çok merak ediliyor.
5 haftadan önce yapılan kürtajlarda hamileliğin sonlanmama riski bulunur. Bu yüzden 5 hafta öncesinde kürtaj yapılmaz. Ayrıca kanama ve parça kalması da diğer komplikasyonlar arasındadır.

Kürtaj ne zaman yapılır?
Kürtaj (çocuk aldırma) 5 haftalıktan itibaren yapılabilir. 4 hafta hamileliğin henüz kan testi ile tespit edildiği zamandır. 5 haftadan önce ultrasonda görülen gebelik kesesi henüz çok küçük olduğu için kürtajda ceninin alınamama olasılığı vardır.

Muayenede gebelik kesesi görülmemişse vakum uygulanmaz. Vakum uygulaması en erken 4 haftalık gebelikte yapılabilir. Muayenede adet gecikme süresi 4 haftalık gebeliğe uygun, fakat kese görülmüyorsa o zaman da vakum uygulanmaz. Vakumla kürtaj en erken 4, en geç 10 haftada yapılır.

Kürtaj gebeliğin 10. haftasına kadar yasal olarak yapılır. Gebelik haftası ilişki tarihine göre değil son adet tarihine göre hesaplanır. Yani adetin 1. günü bir kadın hamile kalmış gibi kabul edilir ve hamilelik haftası buna göre hesaplanır.

Burada hastaların yaptığı en önemli hata gebelik haftasını ilişki tarihine göre hesaplamalarıdır. Bu şekilde hesaplama yapılınca gebelik haftası hastanın hesabında 2 hafta daha büyük çıkar. Bu durum da bazen hastanın kürtaj için yasal süreyi kaçırmasına neden olur ve bebek alınmaz.

18 yaşının üzerindeki bayanlar istenmeyen bir gebeliği olduğunda 10 haftaya kadar yasal olarak kürtaj yaptırabilmektedirler.

18 yaşının altındaki bayanlar ise ebeveynlerinin imzası ya da onayı ile 10 haftaya kadar gebelik sonlandırmasını yaptırabilmektedir.

10 haftadan daha büyük gebeliklerin sonlandırılması ülkemizde yasal olmadığı için bu işlemi yapan hekim ve yaptıran hasta için ağır ceza yaptırımları uygulanmaktadır.

Şişli Mecidiyeköy
+90532 054 4623

Gününüz geçtiğinde gebelik testi de pozitif ise en kısa zamanda doktorunuza başvurun. Uygun kürtaj vaktine ultrason muayenesinden sonra karar verilir. Çünkü çok erken dönmede kürtaj yapılmaz! Erken dönemde yapılan kürtajlarda içeride parça kalma olasılığı veya gebeliğin devam etmesi söz konusu olabilir.

Kürtaj için en uygun günler beklenen adet tarihinden itibaren 7. – 21. günler arasındadır. Tabii ki uygun günün belirlenmesi yapılacak olan ultrason muayenesi sonunda belirlenir.