KÜÇÜKÇEKMECE KÜRTAJ | KÜRTAJ FİYATLARI

Kürtaj

Clinic Vital’de kürtaj olmak için kliniğimize gelmeniz gerekmektedir. Kürtaj işlemi ortalama 2 saat sürer. Kürtaj 10 haftaya kadar olan hamileliklerde gerçekleştirilir (son döneminizin ilk gününden başlayarak). Kürtaj vakum ile yapılır ve yaklaşık 8 ila 10 dakika sürer. İşlem sırasında kullanılan ilaç sayesinde ağrı çok düşüktür genellikle hiç kürtaj ağrısı olmamaktadır.

Kürtaj sırasında, sıcak ve sevecen bir hemşire yanınızda olacak, fiziksel ve duygusal gereksinimlerinize göre sizi yönlendirecektir. İşlemden sonra yaklaşık bir saat dinlenme odamızda dinlenmeniz gerekecektir. Size eşlik eden kişi kürtaj sırasında yanınızda olamaz, ancak daha sonra birkaç dakika boyunca sizi ziyaret edebilir. Ertesi gün, düzenli hayatınıza devam edebileceksiniz; ancak, yorucu egzersizlerden kaçınmalısınız. Ayrıca kürtajdan sonra 24 saat araç kullanmanıza izin verilmez. Bu prosedürün bir kadının doğurganlığını etkilemediğini bilmek önemlidir. Kürtajı takip eden haftalarda hamile kalmak mümkündür.

Randevudan önce:

Randevudan en az 6-8 saat önce yemek yememiş olmanız gerekmektedir (yiyecek veya sıvı yok).

Randevunuzdan 24 saat önce ve sonra alkol veya sigara kullanmayın.

Varsa, reçeteli ilacınızı düzenli olarak alın.

Sorularınız için kürtaj kliniğimizde almış olduğu randevuda tüm sorularınızı sorup cevap alabilirsiniz.

Kürtaj doktorumuz ile yapılan görüşmeden kısa bir süre sonra, hemşiremiz sizi kürtaj için hazırlamanız konusunda arayacaktır.

Kürtaj, en az tehlikeli operasyonlardan biridir. Bir hemşiremiz sizinle ilgilenmek ve rahat olmanız için her zaman yanınızda olacaktır. Kan basıncınızı, kalbinizi ve solunum oranlarınızı ve kanınızdaki oksijen miktarını kontrol edecektir.

Ameliyathanede önce ultrason muayenesi yapılacaktır. Bu tamamlandığında, hemşire sizi litotomi pozisyonunda (jinekolojik muayenede olduğu gibi) ameliyat masasına yerleştirecektir. Bütün bunlar kürtajın mümkün olan en güvenli koşullarda yapılmasını sağlamaktır.

Kürtaj yaptıracak kişilerin çoğuna, işlem sırasında yaşanabilecek ağrı ve kaygıları önleyecek güçlü bir ağrı kesici verilir. Her hastanın farklı ihtiyaçları vardır ve buna saygı duyuyoruz. Yine, en güvenli ilaçları kullandığımızdan ve dozajın her kadının ihtiyaçlarına göre uyarlandığından emin olun.

Cerrahi aletleri hazırladıktan sonra doktor kürtaj işlemine başlayacaktır. Daha sonra, doktor lokal anestezisine devam edecektir. Kürtaj yapmak için kullanılacak teknik kürtaj ile vakumdur. Bu en güvenli tekniktir ve yaklaşık 8 ila 10 dakika sürer.

Sizi kliniğimizden ayrılmaya hazır olana kadar dinleneceğiniz dinlenme odasına götüreceğiz (en az 1 saat). Rahat olmanızı, kanamanızın asgari düzeyde olmasını sağlayacağız. Kliniğimizden ayrılmadan önce, kendinizi yeterince iyi hissettiğinizden, tüm sorularınızın yanıtlandığından ve gerekli tüm reçeteleri ve ilaçları aldığınızdan emin olacağız.

Kürtajdan sonra hem fiziksel hem de duygusal olarak kendinize dikkat etmeniz önemlidir. Üzüntü veya öfke gibi çeşitli duygular yaşamak normaldir. Ayrıca rahatlamış hissedebilirsiniz. Ayrıca cinsel ilişkiye girmek istemeyebilirsiniz. Her kadın kendine göre değişik tepki gösterir. Fiziksel olarak kürtaj gününü dinlenerek geçirmenizi öneririz. Çoğu kadın, sonraki birkaç gün içinde hamilelik belirtileri kaybolurken normal yaşantısına devam eder. Yorucu egzersizlere katılmadan önce bir hafta beklemenizi öneririz.

Kürtaj işleminden sonra mutlaka ultrason ile gebeliğin haftası ve canlılığı kontrol edilmelidir. Önce hasta jinekolojik muayene masasına alınır. Spekülum aleti vajine içerisine yerleştirilir. Vajina içerisi solüsyon ile temizlenir. Daha sonra hastanın isteğine göre genel veya lokal anestezi uygulanır. Tabi bunda sadece hasta isteği degil yeme içme şartları da göz önüne alınır..

Genel anestezi sürecinde , kolundan damardan ilaçlar verilir, bunu anestezi uzmanı yapar. Hasta uyku halindeki gibi olur ve hiçbirşey hissetmez.Uyur.. İşlemden sonra uyanır. 10 dakika bile sürmez. Lokal anestezi de rahim ağzına iğne ile lokal anestezi uygulanır. Bundan sonra vakum yöntemi ile gebelik alınır. Temizlenir..Spekülum çıkarılır ve hasta uyandırılır.
Hastanın uyanması 5-10 dakika sürebilir. Lokal anestezi uygulanmışs 5 dakika dinlendikten sonra ayağa kalkabilir. Günlük hayata devam edebilir.. Sonrasinda mutlaka ultrason ile rahim içerisi tekrar kontrol edilir, temiz olduğundan emin olunur. Hasta kürtaj işleminden sonra kısa süre (10-20 dakika) dinlenerek rutine dönebilir..