KÜRTAJDAN SONRA KARINDA ŞİŞLİK NEDENLERİ

Öncelikle bazı kadınlarda işlem sonrası görülen bu durum normaldir. Bunu bilmeniz gerekir. Endişelenecek bir durum olmamakla birlikte altında yatan sebeplerin araştırılması ve tedavi önerilerinin alınması için mutlaka doktorunuza başvurun.

Clinic Vital İstanbul Kliniğimiz’de Kürtaj ile ilgili detayllı bilgi alabilirsiniz. Aşağıdaki İLETİŞİM butonlarından veya BURAYA TIKLAYARAK iletişim sayfamızdan bizlere ulaşabilirsiniz.

Kürtajdan sonra karında şişlik en çok doku zedelenmesinden meydana gelmekte ve iyileşme sürecine girilmekle birlikte 1-2 gün içinde hiçbir müdahalede bulunulmadan kendiliğinden geçmektedir. Eğer şişlikle birlikte gaz sancısına benzer bir ağrı da oluşuyorsa bunun için doktor tavsiyesiyle alınan ağrı kesiciler yeterli olmaktadır. Ciddi bir sorun olduğu düşünülemez. Zamanla şikayetler azalacaktır.

KÜRTAJ NEDİR? BEBEK ALDIRMA NEDİR?

Kürtaj, bir kadının istemediği gebeliğini sonlandırma amacıyla yaptığı işlemin ismidir..
Evli çiftler de Kürtaj yapabilir. Bekar kişiler de Kürtaj yaptırabilir. Bir kadının bebeğini aldırması için 10 haftalık olması ( en geç) gereklidir. 10 haftadan büyük bebek alınmaz. Kanunen yasaktır. 18 yaşın altındaki kişi aile onayı olmadan çocuk aldıramaz. Kürtaj yapmak isteyen kadın , bu işlemi ruhsatlı ve bakanlık onaylı merkezlerde yapmalıdır. Merdiven altı merkezlerde Kürtaj yapılmaz.

Kürtaj yapmak için en ideal zaman 5 . Gebelik haftasıdır. Daha öncesinde Kürtaj yapılamaz. Başarısız bir sonuç ile karşılaşır. Biz kliniğimizde vakum yöntemi ile bebek aldırma işlemi yapıyoruz. Hasta dilerse genel anestezi alabilir. Dilerse vakum kürtaj işlemini lokal anestezi altında yapabilir. Ama gebelik haftası büyük ise Kürtaj mutlaka genel anestezi altında yapılmalıdır. Vakum yöntemi ile gebelik sonlandırma işlemi, ağrısız Acısız konforlu yapılmalıdır. Ekibimizin ilgi alakası ve deneyimleri ile sorunsuz bir Kürtaj süreci yasamak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.