LÜLEBURGAZ KÜRTAJ

Kürtaj Hakkında Sık Sorulanlar

1-Ülkemizde kürtaj için yasal sınır nedir?

Son adet tarihi ile yapılan hesaplama ile en çok 10. gebelik haftasına kadar kürtaj uygulanabilmektedir. Daha büyük gebelikleri isteğe bağlı sonlandırmak kanunen yasaktır ve yapılmamalıdır.

2-Gebeliğin  sonlanması için kürtaj dışında bir yöntem var mıdır?

Ülkemizde ve bir çok ülkede şu anda istenmeyen bir gebeliğin sonlandırılmasının tek ve geçerli yolu  vakum aspirasyon yöntemiyle kürtaj yapılmasıdır. Bazı  ülkelerde  uygulanan RU-486 isimli düşük ilacı ülkemizde bulunmamaktadır ve kullanım alanı da sınırlıdır.

3- Kürtaj olmak gebe kalmamı engeller mi?

Doğru şekilde ve  tecrübeli kişilerce gereği gibi yapılan gebelik sonlandırmalarında böyle bir tehlike söz konusu değildir. Günümüzde hijyenik bir ortamda ve uygun teknikle tecrübeli hekimlerce yapılan kürtajlarda ilk gebelik de olsa işlem sonrası komplikasyon oluşma olasılığı hemen hemen yok denecek kadar azdır. Sorunsuz yapılan “vakum aspirasyon yöntemi”yle uygulanan bir kürtaj sonraki gebelikler üzerinde olumsuz bir etki yaratma olasılığı sanılandan da  düşüktür.

4- Bekarların kürtaj olması nasıl olur?

Evli olmayan ve 18 yaşının üzerinde olan kadınlar sadece kendi imzaları ve onayları ile kürtaj olabilirler.Resmi olarak evli olan kadınların eşlerinin de onayı gerekir

5-Sık kürtaj riskli midir?

Vakum aspirasyon yöntemiyle uygun  sterilite kurallarına uyulduğu takdirde ard arda yada birden fazla sayıda kürtaj olmanın doğurganlık üzerine anlamlı olumsuz etkisi yoktur.

6-Bakirelerde kürtaj sırasında kızlık zarına zarar vermeden kürtaj yapmak mümkün müdür?

Bizlere bazen bakire kadınlar kürtaj işlemi için başvurabilmektedirler. Unutmamak gerekir tam bir cinsel ilişki olmadan da “sürtünme yulu” ile  de gebelik oluşabilmektedir. Ancak kurataj sırasında vajinaya spekulum veya valv adlı alet konulduğu için her zaman kızlık zarı sağlam olarak korunmayabilir. Sadece esnek,ilişkiye uygun kızlık zarı tipleri zarar görmeyebilir.Bunu önceden anlamak ve bu konuda bir garanti vermek  mümkün değildir.

Kürtaj – Sıkça Sorulan Sorular

1-Kürtaj fiyatları nedir?

Gebeliğin haftası, müdahalenin yapılacağı hastane ve kullanılan anestezi şekline göre fiyat değişiklik göstermektedir. Bu nedenle öncelikle hekiminizle görüşmeli ve muayene sonrasında ücret bilgisi edinebilirsiniz.

2-Kürtaj nerede yapılmalıdır?

Önerimiz deneyimli kadın doğum uzmanı tarafından hastane şartlarında mümkünse sedasyon anestezi yöntemi kullanılarak yapılmalısıdır.

Ancka bazı hastalarmızda sedasyon anestezi yöntemi uygulamak ek hastalıkları nedeniyle mümkün olmayabilir. Bu durumda rahim ağzı uyuştururalarak işlem yapılmaktadır.

3-Kürtaj kaçıncı gebelik haftasına kadar yapılabilir?

Ülkemizde kürtaj işlemi yasalar tarafından sınırlandırılmış olup 10. gebelik haftasına kadar yapılabilmektedir.

4-Kürtaj kadına ağrı verir mi?

Uygun anestezi yapıldığında işlem ağrısız geçer.

5-Kürtaj hangi yöntemle yapılır?

Operasyon yaklaşık 10 dakika kadar sürmekte ve hasta aynı gün içinde taburcu edilmektedir. Modern jınekolojide vakum kürtaj denilen rahim içerisinde oluşan negatif basınç ile gebelik sonlandırma işlemi uygulanmaktadır. Bu işlem sırasında büyük plastik enjektör ucuna takılan kanüller ile negatif basınç oluşturulmaktadır. Plastik kanüller tek kullanımlık olup enfeksiyon ve rahimde hasar oluşturma riskini azaltmaktadır.

Vakumlu Kürtaj Aşamaları

Operasyon kısa sürse de, komplikasyon riski düşük olsa da işlem öncesi hastanın kan tahlillerinden kan sayımına, kan grubuna, kanama pıhtılaşma zamanına ve hepatit B, hepatit C ve HIV(AIDS) testlerine bakılmasıdır. Yapılan testler normal sınırlar içinde ise hastamız jinekolojik muayene masasına alınır. Her cerrahi müdehalenin hastane ortamında, steril şartlarda, anestez