TAKSİM KÜRTAJ | KÜRTAJ FİYATLARI

Gebelik Kürtajı

Gebelik kürtajı, istenmeyen gebeliklerin çeşitli yöntemler kullanılarak, doktorlar tarafından sonlandırılması işlemidir. Kürtaj, kadın hastalıkları ve doğum uzmanları tarafından sıklıkla yapılan küçük operasyonlardan biridir. Sıklıkla, istenmeyen gebeliklerin sonlandırılması amacıyla uygulanır. Bunun dışında düşük meydana gelmesi ve kanamanın durdurulması, çeşitli sebeplerle rahim içinin temizlenmesi, rahim içinden parça alınması, bebeğin anormal gelişim göstermesi ya da bebeğin anneye zarar vermesi gibi durumlarda da uygulanabilir.
Gebelik kürtajı, kanunlar çerçevesinde uygulanmaktadır. Kimleri için kürtaj yapılacağı ve hangi koşullarda gerçekleştirilebileceği, kanunlar tarafından belirlenmiştir. Gebelik kürtajının sağlıklı şekilde yapılabilmesi ve istenmeyen sonuçlar doğurmaması için mutlaka uzman hekimler tarafından uygulanması gerekir.

Gebelik kürtajı kimler için yapılabilir?

Gebelik kürtajının yapılabilmesi yani istenmeyen gebelik sonlandırılması için kişilerin aşağıdaki şartları taşıyor olması gerekir;

• Hamileliğin 10 haftayı aşmamış olması gerekir.
• Evli olan kadınların kürtaj olabilmesi için eşlerinden onay almaları gerekir.
• 18 yaşın altındaki genç kızların gebelik kürtajı olabilmesi için ebeveynlerinden izin alınmalıdır.
• 15 yaşın altında hiçbir genç kız için hiçbir koşulda kürtaj yapılmaz. Durum, yetkili kişilere bildirilir.
• Bekar ve 18 yaşın üzerinde olan bayanların gebelik kürtajı olabilmesi için kimseden izin almasına gerek yoktur. Kendi rızaları ile kürtaj olma haklarını bulunur.

Yukarıdaki şartları taşıyan kadınlara istenmeyen gebeliklerini sonlandırabilme hakkı 1982 yılında sağlanmıştır. Gebelik haftası hesaplanırken son adet tarihine bakılır ve ultrason ile teyit edilir. Ultrason ölçümleri yapılmadan, kürtaj yapılmaz.

Kürtaj fiyatları neye göre belirlenir.

Kürtaj fiyatları kürtajın yöntemi, gebeliğin süresi gibi değişkenlere göre değişir.. İstanbul’daki kürtaj fiyatları Türkiye’nin diğer illerine göre farklıdır. Kürtaj fiyatları doktor hastane klinik ve yöntem ve gebelik haftasına göre  kürtaj fiyatları 2021 etkiler. Merkezimizi ziyaret ederek uzman hekimlerimizin muayenesinden ardından sizin için belirlenen en doğru kürtaj fiyatları hakkında bilgisi alabilirsiniz.

Kürtaj Fiyatlarını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Her yıl olduğu gibi kürtaj fiyatları yılında da farklılıklar gösterir. Kürtaj işleminin yapılacağı hastanenin nitelikleri, hastanenin tıbbi teçhizatı ve kürtaj için kullanılan aletlerin kalitesi, doktorun tecrübesi ve anestezi kullanımı gibi birçok faktöre göre küretaj fiyatları farklılık gösterir. Özel hastanelerin kürtaj ücretleri bu gibi nedenlere bağlı olarak değişmektedir.

Bunların yanı sıra Türk Tabipler Birliği tarafından belirlenen kürtaj fiyatları 2020 ve kişinin istekleri arasında bir denge kurularak çocuk aldırma fiyatları buna göre belirlenir. Muayene, ultrason ve yapılacak kürtaj operasyonu sonrası kişi yaklaşık bir hafta sonra kontrol için çağırılacaktır. Uyutularak kürtaj yapılacaksa anestezi ücreti ve kürtaj sonrası kişinin hastanede kalması gerekiyorsa oda ücreti de değişkenler de bebek alma fiyatı için belirleyici olacaktır.

Kürtaj riskleri olan bir işlemdir ve öncelik mutlaka kadının sağlığının korunmasıdır. “Kürtaj fiyatları” özel hastane ve devlet hastanesinde kürtaj fiyatları arasında ücret farkı fazla olsa da kişinin ihtiyaçlarına daha fazla özen gösterilmesi, ilgi ve alakanın çok daha fazla ve samimi olması en önemlisi de özellikle evlilik dışı kürtaj için gizli kürtaj imkanı sunması özel hastanelerin çocuk aldırma için tercih edilmesinin en önemli nedenlerini oluşturur.