DÜŞÜK HAPI KÜRTAJ HAPI

Düşük Hapı, Kürtaj hapı

İstenmeyen bir gebelik oluştuğunda ,kürtaj işlemi olmadan gebeliği sonlandırmanın nasıl olabileceği düşünülür.. ve kürtaj dışı bir işlemin, ilacın gebeliğin sonlandırmasını yapıp yapamayacağını merak ederler. Düşük hapı  veya diğer ismi ile kürtaj hapı (bazı jinekoloji sitelerinde  düşük ilacı, kürtaj ilacı veya düşük iğnesi,kürtaj iğnesi  olarak da geçmektedir ) Mifepristol isminde bir madde içerir. ülkemizde ve bir çok dünya ülkesinde yasaktir. Satılan ülkelerde RU 486  ismi ile satılmaktadır. Kürtaj hapı olarak da isimlendirilen bu ilacı ülkemizde yasal yollardan temin etmek mümkün değildir, satılmamaktadır. Hastaneler de doktor hekim kontrolünde kullanılabilir. Eczanede satılmaz. Satışı yasaklanmistir.

Düşük hapı  gebeliği nasıl düşürür ?

Düşük hapı veya kürtaj hapı gebeliğin rahim içine yerleşimini ve devamını sağlayan progesteronun etkisini engeller düşüge sebep olur.Genelde rahim kasılması yapan ve gerçekte bir çeşit mide ülser ilacı olan mifeprostol isimli madde ile birlikte kullanılır ve etkisi bu şekilde daha da artar.

Kürtaj ilacı nasıl kullanılır?

7’inci gebelik haftasının altındaki gebeye ağızdan 3 tane birden  verilir.Gerek görülürse rahim kasılmalarını sağlayan başka bir  ilaç da eklenir .

Kürtaj hapının  önemli yan etki ve riskleri var mıdır?

*En sık görülen  yan etkileri şiddetli bulantı, karın ağrısı, karında kramplar kusma ve ishaldir.

*Düşük tam olmaz ise rahimde parça kalması ve buna bağlı enfeksiyon ile kanama görülebilir.

Kürtaj ilacı, düşük hapı kimlere uygulanmaz?

7 haftadan büyük gebelere, spiral ve gebelik birlikte olduğu durumlarda, 35 yaşından büyük ve 18 yaşından küçük gebelere,sistemik bir hastalığın varlığında, sigara içenlerde uygulanmaz.

Dikkat!….

Kürtaja ait riskleri taşımadığı için avantajlı olduğu zannedilse de aslında her gebe için uygun bir yöntem olmayıp düşüğün oluşması için çok zaman gerektirdiğinden dolayı kullanışlı değildir, ve kullanımı kesinlikle önerilmez önerilmez.
unutmayın ki, düşük hapı ülkemizde satılmamakta ve olası yan etkilerinden dolayı tavsiye edilmemektedir. İstenmeyen bir gebelikte en sağlıklı ve dogru çözüm bir doktor tarafından eğer gebelik uygun haftalarda ise ve risk yok ise kürtaj ile sonlandırılmasıdır.

*kürtaj ilacı eczanede satılmakta mı?
*kürtaj ilacı, düşük hapı hangi ülkelerde satılmakta
*gebeliği istemiyorum, kürtas olmak da istemiyorum
*iğne ile bebeği düşürebilir miyim?
* nasıl düşük yapabilirim?
*gebelik için söktürme iğnesi, söktürücü iğne var mı?
*dipro iğnesi yaptım adetim sökülmedi neden?
*jinekoloji kliniklerinde düşük hapı var mı?
*kürtaj olmak için ne zaman jinekoloji kliniğine başvurmalıyım?
*kürtaj için vakum yöntemi nedir?kazıma yöntemi nedir?
*kürtaj fiyatları hakkında bilgi
*adet söktürme nedir?
*adet söktürme ilaçları nelerdir?
*düşük yaptım ,kürtaj olmam gerekir mi?
*kürtaj hapı riskleri nelerdir?