ÜSKÜDAR KÜRTAJ | KÜRTAJ FİYATLARI

İlaç Kullanımı ile Kürtaj?

En çok sorulan sorulardan bir tanesi  cerrahi kürtaj yerine ilaç kullanarak işlem yapılabilir mi?ilacla düşük yapılır mi. Türkiye de değil, fakat yurt dışında bazı ülkelerde bu işlem mümkün olabilmektedir. Düşük yaptıran ilaçların satışı yasaktır. Eczanelerden temin edilemez. Doktor gözetiminde ve gerekli hallerde doktor tarafından kullanılabilir.

Gebelik Sonlandırma ve İşlem Sonrasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Gebelikte  kürtaj işlemi vakum yöntemiyle yani enjektör içerisine negatif basınçla çekme şeklinde uygulanmaktadır. Gebelik Sonlandırma işleminden sonra hastanın dikkat etmesi gereken bazı şeyler vardır.

• İşlem anestezi sedasyon altında yapıldı ise, bir süre gözlem gerekir.

• kanama kontrolü yapılır, bu işlem sonrası çok önemlidir. Aktif kanama kontrolü sağlanır .

• Gözlem sonrasında herhangi bir sağlık sorunu yoksa reçete yazılar ve eve gönderilir. reçetede enfeksiyona karşı bir antibiyotik, ağrı kesici ve bazı durumlarda kanama durdurucu ilaçlar yazılabilir..

• Anestezi verilmediyse yemek içmek serbesttir. Eğer anestezi sedasyon alınmışsa araba kullanma ve dikkat gerektiren işlemler 8-10 saat yasaktır.

• bir hafta sonra kontrol edilir. Ateş yükselmesi, aşırı kanama ve ya ağrı olması durumlarında mutlaka işlem yapan doktorunuzla iletişim e geçiniz.

• İşlem sonrası lekelenme tarzındaki kanamalar için kaygiya gerek yok..Bunlar beklenen durumlardir. aşırı ve parçalar halinde olabilecek kanamalar da ise doktorunuza ulaşmanız gerekir..

• İşlem sonrası ayakta duş yapılabilir, havuza veya denize hamam sauna ya girmek sağlıklı değildir.

• kürtaj sonrasında 15 gün kadar ilişkiye girmemeniz, doğru olandır..

• İşlem sonrasında ateş durumda mutlaka doktorunuza başvurun, çünkü enfeksiyon riski olabilir
•  cerrahi kürtaj, psikolojik olarak etkileyen bir işlemdir. Bazen psikolog desteği alınması önerilebilir.