Haseki Hastanesi Kürtaj

Kürtaj İle İlgili Sık Sorulan Sorular

• Kürtaj operasyonu için en ideal  ve doğru zaman gebeliğin 5 ile 7. haftaları arasıdır.
• Anestezi (lokal ve ya genel ) altında gerçekleştirilen ağrısız Acısız bir işlemdir.
• Kaç defa kürtaj yaptırılabileceğine dair sınırlama yoktur fakat elbette gereksiz yere kürtaj olmaktan kaçınmak gerekir.
• Kürtaj yeniden hamile kalmaya engel bir işlem değildir.
• Vajina içinin genişlemesine sebep olmaz.
• Kürtaj islemi sonrası iyileşme sürecinde vücut enfeksiyona karşı zayıf hale geleceği için hekim aksini söyleyene kadar 10 gün süre ile cinsel ilişkiye girilmemelidir. Denize , havuza, hamama girmekten, küvet banyosu yapmaktan kaçınılmalıdır.
• Tam cinsel ilişki gerçeklenmeden hamile kalmış kadınlarda kızlık zarına zarar vermeden, dikkatli bir çalışma ile kürtaj yapılabilir. Ancak bu kızlık zarının esnekliğine ve genişliğine bağlıdır.
• Bir kişinin kürtaj olduğu sonradan anlaşılmaz.

Küretaj, başka bir deyişle kürtaj istenmeyen gebeliklerin sonlandırılması demektir.

Kürtaj işlemi genellikle gebelik sonlandırma olarak bilinir ancak sadece istenmeyen gebelikleri sonlandırmak anlamına gelmemektedir. Düşük yapan kadınlarda, rahim içinde parça kalması gibi durumlarda da kürtaja başvurulur.

Kliniğimizde kürtaj işlemi yasal boyutlarda gerçekleştirilir. Ülkemizde kürtaj 10 haftaya kadar yasal kabul edilir. 2 bucuk ay olarak kabul edilir.

Kürtaj işlemi Türkiye ‘de 18 yaşını doldurmuş reşit kadınlara kanuni bir hak olarak tanınmakla birlikte, hasta hakları kanunu göze önüne alınarak , işlem hasta ve doktor arasında gizli kalmaktadir. Kürtaj işlemi hasta hakları dikkate alınarak gizli tutulur ve hastanın bilgileri asla üçüncü şahıslarla kesinlikle paylaşılmaz. E devlet veya e nabiz sistemine yansıtılmaz.

Kürtaj operasyonu düşünüldüğü kadar acılı, ağrılı, zor bir işlem de değildir. Hasta aynı gün içinde rutin günlük islerini yapabilir. 15 gün süreyle cinsel iliski önerilmez. Bir süre hamam havuz ve denizden uzak kalmakta fayda vardır.. Şisli’deki Kliniğimizde kürtaj işlemi vakum aspirasyon yöntemi ile yapılır. Vakum yöntemi ile kürtaj ağrısız ve acısız gerçekleştirilebilmektedir. Vakum yontemi ile kürtaj sadece 10-15 dakika sürmektedir. Hasta dilerse sedasyon altında uyur , dilerse lokal anestezi alabilir. Bu hastanın özel isteğine ve sağlık durumuna göre belirlenir.

Hasta danışmanımız Defne hanim size ilgi alaka ile yaklaşarak, kürtaj süreci ile ilgili tüm sorularınızı cevaplandiracaktir. WhatsApp üzerinden de iletişim kurabilirsiniz. 7 /24 iletişim kanallarımız açıktır.

Alanında Uzman doktorumuzun ve deneyimli ekibinin eşliğinde kendinizi güvende hissedeceksiniz…