Kayıtsız Kürtaj Mümkün Mü?

Kayıtsız, Kayıt Olmadan Kürtaj Olmak isteyenler ve Gizli kürtaj talebi ile başvuran çok sayıda hastamız mevcut.

Elbette gizlilik talebi olan hastalarımız için gereken önemi gösteriyoruz.

Özel hastanede veya muayenehanelerde ise yapılan kürtaj operasyonu geçiren hastanın her işlemi dışarıdan herhangi bir kişiyle paylaşılmayacak şekilde gizli bir ortamda saklı tutulur. Fakat bu durum sadece doktor ve hasta arasında bilinir.

Kürtaj işlemi, hasta hakları yönetmeliğince gizliliği esastır.

Bildirimi gizli bir işlem olup, hasta mahremiyeti esastır. Hasta bilgileri başka bir kişi, kişiler veya kurumlara paylaşılamaz.

Operasyon, yaklaşık 10-15 dakika sürmekte ve hasta müdahale sonrasında 2-3 saat gözlem altında tutulmaktadır. Gözlem altında iken kanama takibi yapılmakta, ağrı kontrolü için gerekli durumda ağrı kesiciler uygulanmaktadır. Hastanin hissettiği ağrı rahim kasılması nedeniyle olup, adet döneminde yaşanılan kramplara benzer. Anestezi kısa bir süre için uygulanmış olsa da , hastamızın 4-6 saat araç kullanmaması önerilir. Hasta 1 hafta sonra kontrole çağrılmaktadır.

Kürtaj sonrasında 6-7 gün süren adet kanamasından daha az miktarda vajinal kanama olabilir. Birçok cerrah, kürtaj sonrasında ultrasonografi ile rahim içini değerlendirir. Operasyonun başarılı olduğunu, ultrasonografi ile tespitin ardından işlem sonlandırılır.

Her kadın kürtaj sonrası kanama, ateş, karın ağrısı, kötü kokulu vajinal akıntı gibi belirtiler durumunda acilen hekimine başvurması konusunda bilgilendirilmelidir. Bunların dışında operasyondan 1 hafta sonra kontrole çağrılmalıdır.