SARIYER KÜRTAJ | KÜRTAJ FİYATLARI

Kürtaj Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kürtaj tıbbi bir müdahaledir. Cerrahi sonrası uyulması gereken tüm kurallar kürtaj içinde geçerlidir. Kürtaj sonrası dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır;

Tuvaletin yapılmasında bir sorun olmaz.

Tuvalet sırasında kuvvetli ıkınılmamalıdır.

Tuvalet temizliği önden arkaya, ılık su ile yapılmalıdır.

Genital bölge nazikçe kurulanmalı, nemli bırakılmamalıdır.

Kürtaj sonrası ilk gün temiz pedlerle, yakın kanama takibi yapılmalıdır.

Küretaj sonrası 10-15 gün az miktarda ara kanamalar olabilir.

Doktorun vereceği ağrı kesiciler gerekli hallerde kullanılabilir.

Kötü kokulu akıntı, batın ağrısı ve ateş enfeksiyon işaretidir.

Enfeksiyon belirtileri varsa hemen doktor muayenesi gerekir.

Kürtaj sonrası ilk gün masa başı işlerde çalışılabilir, ancak mümkünse istirahat önerilir.

Kürtajdan 4-6 hafta sonra adet görülür. Adet gelmedi ise doktor kontrolü gerekir. Kürtajdan hemen sonra tekrar gebe kalma ihtimali vardır.

Kürtaj sonrası ayaktan duş almada sakınca yoktur.

Kürtaj Yasal Mı?

Kürtaj yasal bir işlemdir. Ülkemizde 1983 yılında yürürlüğe giren 2827 no’lu yasa ile nüfus planlaması gereği kürtaja izin verilmiştir. Yasal olarak 10 haftaya kadar olan gebeliklerin isteğe bağlı kürtajla sonlandırılmasında sakınca görülmemektedir.
Ülkemizde istenmeyen gebeliklerde küretaj 10 haftaya kadar kişinin veya çiftin kendi rızası ile yapılabilir. Bazı ülkelerde kürtaj zaman zaman yasaklanmaktadır. Kürtaj hiçbir zaman bir doğum kontrol yöntemi olarak kullanılmamalıdır. Her ne kadar günümüzde kolay bir şekilde yapılabilse de beraberinde bazı riskler de vardır. Fazla sayıda kürtaj olmak rahim zarını yapıştırarak kısırlığa neden olabilir