ŞARKÖY KÜRTAJ YAPAN YERLER

Tekirdağ Şarköy kürtaj yapılan yerler arasında en çok tercih edilen kliniğimiz de siz hastalarımıza en iyi koşullarda tedavi imkanı sunmaktayız. Kliniğimizde Jinekoloji uzmanı doktorlar eşliğinde ultrasonla muayene edilerek değerlendirme yapılır.

”600 ₺’den Başlayan Fiyatlarla”

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Bilgilerim gizli kalacak mı?

Bilgilerimin üçüncü şahıslarla paylaşılma ihtimali var mı?

Lütfen merkezimizle iletişime geçin ve tedaviniz de dahil olmak üzere tüm bilgileriniz yasal haklarınız kapsamında tamamen gizlidir (RG 01.08.1998.23420). Üçüncü şahıslara hastalığınız ve tedaviniz hakkında bilgi vermeniz mümkün değildir.

Muayenehaneye başvuru nedeniniz ve size ait kaydedilen tüm bilgiler sizin yasal haklarınız kapsamında (TC Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği RG 01.08.1998 ,23420) tümüyle gizli tutulacaktır. Başka şahıslara hastalığınız, tedaviniz ve şikayetiniz hakkında bilgi verilmesi mümkün değildir.

Kürtaj E-Devlet / E-Nabız Kayıtları

Gizlilik unsurlarından dolayı e-devlet veya e-nabız gibi kanallarda bu uygulamanın geçmesine izin vermiyoruz. Kürtaj yaptırmak isteyenlerin merak ettiği bir diğer husus e-devlet kayıtları oluyor. Bunun üzerine: Gizli kürtaj hizmetimizden faydalanmanız esas alırız.

Gebelik hesaplaması nasıl yapılır?

Gebelik haftası hesaplama işlemi genellikle adet takvimine göre yapılmaktadır. Hamilelik ( gebelik) hesaplama işleminin sağlıklı olması için adetinizi takip etmeniz önemlidir. Hamile kalmayı planladığınız dönemde hamile takvimi tutarsanız, gebelik takibi yaparken zorlanmazsınız. Gebelik döneminde her hafta farklı bir belirti ile karşılaşmak mümkündür.

ADET GECİKMESİ

Beklenen adet tarihinizde hala adet görmediyseniz, gebe olma ihtimaliniz çok yüksektir. Ayrıca, normalde olduğundan daha açık renkli bir kanamayla karşılaşıldığında da bu durum gebeliğe işaret ediyor olabilir. Hamileliğin ilk ve en kesin belirtisidir.

Kürtaj Fiyatları – Kürtaj Ücretleri

Kürtaj operasyonu  sadece  Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı tarafından yapılmalıdır. Ve bu işlem kesinlikle hasta hakları kanunu dahilinde  “gizli” kalmaktadır . Hasta mahremiyeti önemlidir. Kürtaj operasyonu  ücretleri kürtajı yapan hastane, poliklinik ve doktorun kürtaj fiyatı tarifesine göre değişebilir. Kürtaj ücretleri ni  belirleyen  temel etken  cerrahi müdahalenin yapıldığı merkezin ücretlendirme prosedürüdür..Diğer etkenler ise anestezi türü (lokal veya genel) ve müdahaleyi yapan doktorun fiyat politikasıdır.  Kürtaj “küçük cerrahi müdahale” sınıfına dahil olduğu icin , islem  ücretleri genellikle uygundur. Başarılı bir kürtaj operasyonunu  kürtajı uygulayan Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı ve Anestezi Uzmanı ile mümkündür. Müdahaleyi yapan hekimin deneyimi ,  güvenilirliği ve tecrübesi  önemlidir.

Bazı doktorlar kürtaj fiyatlarını  uygun tutmak için  usulen bir defa kullanılıp çöpe atılması gereken ,  vakum işleminde kullanılan plastik karmen kanüllerini antiseptik solüsyonlar ile sterilize ederek defalarca kullanmaktadırlar. Güvenli bir kürtaj için bu yaklaşım sagliga zararlıdır ve bu plastik kanüller bir  kez kullanıldıktan sonra çöpe atılmalıdırlar.

Günümüzde  de  “uygun kürtaj” olma amacı ile kürtajı kimin dahi yaptığı bilinmediği , uzman olup olmadığından emin olunulmadığı, gerekli sterilite ve ekipmana sahip olduğundan şüphe duyulan  merkezlerde  kürtaj işlemi yaptıran ve riskler alan kadınlar  olmaktadır. Ancak uzman ellerde ve azami  dikkat ve deneyim ile riskler en aza inmektedir.. Sadece uygun fiyatlı olduğu icin bir merkeze gidilmez.  Doktorunuzun ve merkezin merdiven alti is yapmadığından emin olmak gerekir.  Saglik acisindan risk almak dogru değildir.  Bunu da hatırlatmış olalim.. Klinigimizde danışman asistan arkadaşlarımız bu konuda sizler e en doğru iletişimi ve bilgiyi verebilir.  İletişim için gerekli bilgilere sitemizden ulaşabilirsiniz.

Yasal Sınırın Olduğu Hafta Nedir?

Yasal olarak yapılan düzenlemeye bakıldığında kürtaj için bazı sınırlamalar olduğu görülür. Kürtaj kaç aydan sonra yapılmaz sorusuna;

Bunun anlamı:

• Gebelik isteğe bağlı şekilde 2,5 aylık yani 10 haftalık oluncaya kadar aldırılır,

• Bebeğin gelişimine ve hastalığına dair yapılan taramalardan alınan sonuçlarla da 10. haftayı geçse de yapılabilir.

Bu kıstaslar ışığında fetüsün 10. haftadan sonra alınması zorunlu haller dışında yasaktır. Fetüsün yaşam hakkının elinden alınması ve toplum sağlığının korunması adına düzenlenmiş bir işlemdir.

9 Haftalık Veya 10 Haftalık Kürtajlar Lokal Anestezi ile Yapılabilir mi?

İleri  olan  haftalarında lokal anestezi ile ağrı hissedilme oranı artar. Daha çok genel anestezi tercih edilir. Ancak birden fazla  normal doğum yapmış kadında ve ağrı eşiği yüksek olanlara  lokal anestezi de yapılabilir .

Kürtaj sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ?

• 2 ila 3 gün süre ile adet kanaması tarzında kanamalarınız olacaktır. (Bu süre gebeliğin haftasına göre biraz artabilir veya azalabilir.),
  •  Eğer kürtaj sonrası hemen kanamanız olmazsa bir hafta sonra gibi bir zaman sonra hafif bir ağrı ile yukarıda bahsedilen kanama olacaktır merak etmeyiniz.
  • Bu süre gene adet kanaması dönemindekine benzer karın ve kasık ağrılarınız olabilir, bu ağrılarınızı hafifletmek için her hangi bir ağrı kesiciyi kullanabilirsiniz.
  • Bundan sonraki adet kanamanız yaklaşık 3 ila 6 hafta sonra olacaktır. Gebelik gibi özel bir durum oluşup sonlandığı için normal zamanında gelmeyebilir.
  • Bu süre içerisinde (yeniden adet kanaması görene kadar);
  • Küvete-havuza-denize girmek yasaktır. (operasyon günü dahil duş alabilirsiniz ,amaç vajene su ve bu gibi mikrop kapmayı sağlayabilecek şeylerin girmesini engellemektir)
  • Deniz veya havuz’a girmeniz gerekirse (yaz mevsimi veya diğer nedenlerden dolayı) en erken küretajdan 10 gün sonra suya gireceğimiz sürece tampon kullanarak girebilirsiniz. Tamponu en fazla 30-40 dakika kullanınız ve sadece suya girerken kullanınız.
  • Cinsel ilişki 1 hafta kesinlikle yasaktır. (Daha sonra prezervatif kullanılarak ilişkiye girilebilinir. Bu sizi mikrop kapmaktan ve hamile kalmaktan koruyacaktır)
  • Müdahaleden sonra sıvı gıdalar ve içecekler hemen içilebilir, bulantı olmazsa daha sonra normal beslenmeye geçilebilir.
  • Müdahaleden 2 hafta sonra kontrol randevusu alıp kontrole gelmeniz gerekmektedir.
  • İstenmeyen bir gebelikle karşılaşmamak için doktorunuzdan size uygun doğum kontrolü yöntemini uygulamasını isteyiniz.
  • Kendi sağlığınız açısından rutin jinekolojik kontrollerinizi yaptırmanız, her 6 ayda bir vaginal smear testinizi (Rahim ağzı kanseri için kontrol testi) yaptırmayı ihmal etmemeniz gerekmektedir.

Kürtajdan sonra:

Kürtaj tamamlandıktan sonra şayet lokal anestezi uygulanmış ise hasta 5-10 dakika dinlendirilir. Daha sonra ise ayağa kalkabilir. Ancak genel anestezi uygulanmış ise hasta uyandırılır. Uyanma süresi 5-10 dakika sürebilmektedir. Hastanın işlemden sonra 1 saat dinlenmesi gerekmektedir. Daha sonra evine gidebilir.

Kürtaj işlemi, dışarıdan fark edilebilen bir işlem değildir. Ancak kürtajdan sonra doktorun reçete ettiği ilaçlar mutlaka alınmalıdır. Bu sayede enfeksiyon ve ağrı durumları söz konusu olmayacaktır. Kürtajdan 7-10 gün sonra ise hastanın kontrollerine gitmesi gerekmektedir.

Düşük Nasıl Anlaşılır?

Düşüğün temel bulguları kanama ve rahatsızlık hissidir. Eğer şiddetli kanama, üşüme ve titreme hissinin yanı sıra ağrınız varsa doktorunuza başvurmalısınız. Bu şikayetlerin nedeni enfeksiyon ya da başka bir sorun da olabilir.

Düşükten Sonra Hamile Kalınır mı?

Düşük yapmak doğurganlığı etkilemez. Düşük yapan kadınlar yüzde 85 oranında tekrar hamile kalabilir. Bazı kadınlarda tekrarlayan düşük sendromu yaşanabilir. Eğer üst üste iki kez düşük yapılmışsa hamile kalma girişimlerine ara verilmesini, doğum kontrol yöntemlerine yönelinmesini öneririz.

Bilgilerim gizli kalacak mı?

Bilgilerimin üçüncü şahıslarla paylaşılma ihtimali var mı?

Kürtaj E-Devlet / E-Nabız Kayıtları