SULTANÇİFTLİGİ KÜRTAJ

SULTANÇİFTLİGİ KÜRTAJ Çocuk Aldırma
SULTANCİFTLİK Kürtaj Çocuk Aldırma

İstenmeyen hamilelik için gebelik sonlandırma (rahim tahliyesi)esnasında aranan şartlar şunlardır:
Gebelik 10 haftadan küçük olmalıdır.
Evli olan kadınlarda eşler de müdahaleye izin ve onay vermelidirler.
18 yaş altı genç kızlarda ebeveyn müdahale için onay vermelidir.
Evli olmayan ve 18 yaş üstü olan kadınların kendi onayları yeterlidir.
Yukarıdaki koşullara uyulduğunda ülkemiz yasalarına göre istenmeyen gebelik sonlandırması işlemi kadınlarımıza tanınmış olan bir haktır. Yapılan işlem gizli kalır.

”600 ₺’den Başlayan Fiyatlarla”

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Bunun yanında: Acil kanamalı bir şekilde baş vuran kadınlarda kanama hayati tehlike taşıyorsa kendi onayı dışında bir onay aranmaz.
10 haftayı aşan gebeliklerde bebeğin ölü olması veya ciddi bir sakatlığı bulunması durumunda (hekimlerin kurul oluşturarak üç imzayla onayladığı bir durum olmaldır) rahim tahliyesi sınırı 10 haftayı geçebilir.

KÜRTAJ İŞLEMİ HANGİ DURUMLARDA UYGULANIR?

• İstenmeyen gebelik durumu: Anne adayı gebeliğin devamını istemiyor, bir bebek sahibi olmak istemiyorsa,
  • Gebeliğin anne sağlığına tehdit oluşturduğu durumlarda
  • Gebelik  süresinde bebekte meydana gelen anomali durumu veya bebekte intrautern Ex durumu
  • Düşük vakalarında meydana gelen rahim içinde parça kalma, Rest-Küretaj adı verilen durum

Kürtaj Nasıl Yapılır?

İstenmeyen gebeliklerin sonlandırılması kadar anne ve bebeğin sağlık sorunları neticesinde de başvurulan kürtaj genellikle hamileliğin ilk 10 haftasında vakum tekniği ile gerçekleştirilir. Hamileliğin ilerlemesine bağlı olarak ikinci 3 aylık dönemde ve sonrasında dilatasyon tekniği kullanılır. Kürtaj sonrası yaklaşık 30-35 gün içinde adet görülmesi beklenmektedir. İşlem sonrasında 1 gün evde istirahat yeterli olacaktır. Rahatsızlık veya hafif sancı hissedilmesi gibi bir durum oluştuğunda doktorun reçete ettiği ağrı kesici ilaçlar kullanılabilir. Bazı durumlarda kürtajdan sonra doğum kontrol yöntemi olarak rahim içi spiral yerleştirme işlemi de yapılabilir.

Kliniklerde veya hastanelerde yapılan birkaç kürtaj türü vardır. Alacağınız tip muhtemelen neredeyse tamamen hamileliğinizde ne kadar ilerlediğinize bağlı olacaktır .

Eğer iseniz ilk üç aylık , büyük olasılıkla bir vakum aspirasyon gerekecek. Eğer iseniz ikinci üç aylık (Bu son adet döneminin beri fazla 13 hafta oldu yani), büyük olasılıkla dilatasyon ve tahliye, veya D & E gerekecek. Bundan daha ilerideyseniz, bir genişleme ve çıkarma veya D&X olabilir.

Kliniğe vardığınızda, bazı evrakları dolduracak ve tıbbi geçmişinizle ilgili soruları yanıtlayacaksınız. Daha sonra, fiziksel muayene , hamilelik testi , kan testi, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar için tarama ve durumunuz gerektiriyorsa muhtemelen ek testler içeren bir kürtaj öncesi muayene alacaksınız . Birçok sağlayıcı, hamileliğinizde ne kadar ilerlediğinizi doğrulamak ve uterus, fetal veya plasental anormallikleri kontrol etmek için bir ultrason da kullanacaktır.

Prosedür için hazır olduğunuzda, sağlık uzmanınız , sanki bir pelvik muayene geçiriyormuşsunuz gibi, ayaklarınız üzengi içinde olacak şekilde bir muayene masasına yatmanızı isteyecektir.

Rahat ve sakin olduğunuzda, tercih ederseniz, sağlık uzmanınız vajinanızı açık tutmak için spekulum adı verilen tıbbi bir alet yerleştirecek ve vajinanızı ve serviksinizi Betadine adı verilen antiseptik bir solüsyonla temizleyecektir.

Rahim ağzını bir kavrama aletiyle yerinde tutarak uyuşturmak için rahim ağzına bir anestezik enjekte edecekler. Daha sonra rahminize elde tutulan bir şırıngaya veya bir emme makinesine bağlı küçük bir tüp yerleştirecek ve içeriğini temizleyecektir. Baştan sona, prosedür birkaç dakika sürer.

KÜRTAJ SONRASI

İşleminiz tamamlandıktan sonra klinikte gözetim altında yaklaşık 30 dakika dinleneceksiniz. Daha sonra eve gitmeye hazır olana kadar dinlenme alanında dinlenmeye devam edebilirsiniz. Herhangi bir sedasyon geçirdiyseniz, sizi götürecek birine ihtiyacınız olacaktır. Ayrıca bir antibiyotik reçetesi de alacaksınız.

Muhtemelen birkaç gün biraz kramp ve 2 haftaya kadar hafif kanama olacak. Çoğu ağrı ve kramp, asetaminofen , ibuprofen veya kodein gibi reçetesiz veya reçeteli ağrı kesicilerle etkili bir şekilde tedavi edilir .

İşleminizin yapılacağı gün dinlenmeyi planlayın. D&E veya D&X yaptırdıysanız birkaç gün daha dinlenmeye ihtiyacınız olabilir. Birkaç gün boyunca ağır bir şey kaldırmamalısınız. Doktorunuza ne zaman seks yapmanın veya tekrar tampon kullanmanın uygun olacağını sorun – vajinanıza herhangi bir şey bulamanız bir aya kadar sürebilir.

Düşük Yapma Belirtileri

• Önce hafif seyreden, sonra şiddetlenen kanamalar
• Ani ve şiddetli sancılar
• Karnın alt bölümünde ağrı

Düşük Nedenleri

Düşüğün tam olarak nedeni bilinmese de hamileliğin ilk 3 ayında gerçekleşen düşüklerin bebekte meydana gelen kromozom anomalilerinden kaynaklandığı bilinir. Birçok anomalinin anne ya da babanın sağlığıyla ilgisi yoktur.

Düşüğe neden olan diğer faktörler şunlardır;

• Enfeksiyon
• Çevresel faktörler ( radyasyon ve toksik ajanlar)
• Hormonal bozukluk
• Rahim anormallikleri
• Rahim boyunun kısalığı
• Sigara, alkol, uyuşturucu gibi
• İmmün bağışıklık sistem bozuklukları
• Bazı böbrek hastalıkları
•  Diyabet
• Tiroit hastalıkları
• Bazı ilaçlar
• Yetersiz beslenme
• İlerleyen yaş (Yaş arttıkça düşük riski de aynı oranda artar. )

Bilgilerim gizli kalacak mı?

Bilgilerimin üçüncü şahıslarla paylaşılma ihtimali var mı?

Lütfen merkezimizle iletişime geçin ve tedaviniz de dahil olmak üzere tüm bilgileriniz yasal haklarınız kapsamında tamamen gizlidir (RG 01.08.1998.23420). Üçüncü şahıslara hastalığınız ve tedaviniz hakkında bilgi vermeniz mümkün değildir.

Muayenehaneye başvuru nedeniniz ve size ait kaydedilen tüm bilgiler sizin yasal haklarınız kapsamında (TC Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği RG 01.08.1998 ,23420) tümüyle gizli tutulacaktır. Başka şahıslara hastalığınız, tedaviniz ve şikayetiniz hakkında bilgi verilmesi mümkün değildir.

Kürtaj E-Devlet / E-Nabız Kayıtları

Gizlilik unsurlarından dolayı e-devlet veya e-nabız gibi kanallarda bu uygulamanın geçmesine izin vermiyoruz. Kürtaj yaptırmak isteyenlerin merak ettiği bir diğer husus e-devlet kayıtları oluyor. Bunun üzerine: Gizli kürtaj hizmetimizden faydalanmanız esas alırız