Şirinevler Kürtaj

Kimler Kürtaj Yaptırabilir ? Evli olmayan ve yaşı 18 den büyük kadınlar kendi rızasıyla kürtaj yapabilir. 18 yaşından küçük evli veya bekar kadınlar ebeveynlerin onayı ve imzası onayı yoksa kürtaj olamaz. Evli 18 yaşından büyük evli olana kadınlar eşlerinden kürtaj için onay almak almalıdır. 18 yaşından küçük kişilerin gebelik sonlandırılması işleminde, gebeliğin adli makamlara bildirilmesi gerekir. 10 haftadan büyük hamilelikte istisna bebekte ciddi bir doğumsal anomali var ise veya anne hayatını tehlikeye sokacak riskli bir hastalık var ise doktor kurulu kararı ile gebelik sonlandırılır.

5 ve 6 Haftalık GEbelikte Kürtaj Yapılır mı ?
Gebelik kesesi ultrason ile görülürse kürtaj yapılabilir. Fakat gebelik kesesi kürtaj yapılan aletin ucuna gelmeyecek kadar küçükse embriyonun alınamaması ihtimali ve riski olabilir. bu durumda gebelik kesesinin biraz daha büyümesini bekleyip daha sonra kürtaj işlemi yapılması tercih edilebilir. Aslında ultrason ile görülen her gebelik kesesine kürtaj yapılabilir.

9 ve 10 Haftalık Kürtajlar Büyük gebelik kürtajlarında yalnızca vakum ile operasyonu bitirmek zordur bazen küret ile kazıma yapmak gerekebilir. Küret ile kazıma ağrılı bir işlemdir. Bu durum hasta ile paylaşılmalı ve genel anestezi tercih edilmelidir.
Bekar Bireyler Kürtaj Olabilir mi?
Bekar ve evli olmak önemli değildir. İşlem yapacak Kadın 18 yaşından büyükse sadece kendi rızası ile kürtaj olabilir. 18 yaşından küçükse ailesinin onayı gerekir. Evli ise eşinin rızası gerekir.

18 Yaş Altı Kürtaj Olunabilir mi?Bekar ve evli olmak önemli değildir. Kadınlar 18 yaşından büyükse sadece kendi onayı ile kürtaj olabilir. 18 yaşından küçükse ailesinin imzası gerekir. Evli ise eşinin de rızası gereklidir.

Düşükten Sonra Kürtaj Yapılması Şart mıdır?Ultrason ile yapılan muayenede rahim içi kalınlık gözlenir. İyi görüntü veren ultrasonlar ile içeride parça kalıp kalmadığı gözlenebilir. Gebelik materyali tamamen düşmüşse ve kanama yoksa kürtaj yapılmamalıdır.

Kaç Kez Kürtaj Olunabilir?Eskiden rahim ağzının buji ile açılması ve her defasında küret ile kazınmasına bağlı rahim ağzı yırtıkları ve rüptür risklerinin artması nedeniyle problemler yaşanmakta idi. Ancak vakumla ve karmen kanülü denilen plastik uçlarla rahim ağzının kolayca geçilmesi bu zorlukları ortadan kaldırmıştır. Hastalarımız için kürtaj olma riski yine de psikolojik olarak sıkıntılı bir durum olup kürtajlar sırasında hastalarımıza aile planlaması konusunda danışmanlık vermek gerekir.

Kürtaj Adet Düzensizliğine Neden Olur mu? Kürtaj adet düzensizliğine neden olmaz. Kürtaj, hormonları etkileyebilecek bir işlem değildir. Sadece işlem sırasında rahim içi mukozasının incelmesine bağlı adetler ortalama 30-40 gün sonra olacaktır. Kürtajdan sonra ilk adet zamanını bilmek mümkün değildir ancak daha sonraki adetler kadının normal adet düzeni aynı günlerde olmasa bile bir düzene girecektir.