ŞİŞLİ KÜRTAJ | KÜRTAJ FİYATLARI

ŞİŞLİ KÜRTAJ MERKEZİ

KÜRTAJ (KÜRETAJ) NEDİR?

“Gebelik sonlandırma”,”küretaj” , “çocuk aldırma” ve “bebek aldırma” tabirleri anlamında kullanılsa da aslında kadın hastalıkları ve doğum uzmanlığında kürtaj bir çok tanımlamayı içine almaktadır. Kürtaj işlemi gebelik sonlandırma dışında da tanı amaçlı biyopsi veya anormal uterin kanamalarda tedavi amaçlı olarak yapılan bir işlem olarak da uygulanmaktadır. Bu işlem tıp dilinde D&C (dilatasyon ve küretaj) olarak ifade edilir. Kürtaj uzmanlık gerektiren bir işlemdir ve Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı tarafından yapılmalıdır.

Vakum Kürtaj Yöntemi

Şişli kürtaj

Vakum kürtaj yöntemi hastanın rahim ağzına enjektor vakumla müdahale edilerek, rahimde bulunan canının alınması işlemidir. Bu işlem yaklaşık 15 ile 25 dakika arasında hastanın sağlık durumuna göre değişkenlik gösterir. Hastanın tedavisi gerçekleştikten sonra klinikte cok kalmasına gerek yoktur. İstediği zaman günlük stabil hayatına devam edebilmektedir. Ağrısız acisiz ve konforlu bir islemdir. Istanbul kürtaj kliniğimize guvenli ve hijyenik ortamda ıslem yapilir..

Kürtaj Tipleri nelerdir?

-İstenmeyen gebeliklerin sonlandırılması olarak kürtaj;(M.R)
Halk arasında yaygın şekilde kullanılan kürtaj işlemidir.İstenmeyen gebeliklerin sonlandırılmasında kullanılan en yaygın yöntem karman kanülü denilen bir enjektörün büyük şeklinin ucuna takılmış kanülün rahim içine yerleştirilerek negatif basınçla içerideki materyalin boşaltılması işlemidir hem lokal anestezi, hem de genel anestezi altında uygulanabilir. Genel anestezi altında kürtaj her ne kadar maliyeti biraz artırsa da, hem annenin psikolojisi açısından hem de işlemin tümüyle ağrısız seyretmesi açısından daha çok tercih edilir ve önerilir.
-Probe Küretaj (PC)
Adet düzensizliği gibi kanama bozukluklarında, özellikle menapoz öncesi dönemde tanı amacıyla yapılan bir işlemdir, rahim iç dokusu kürete edilir. Hem kanamayı durdurmak hem de tedavi etmek amaçlı kullanılır.
-Fraksiyone Kürtaj
Uygulanış amacı probe küretaj ile hemen hemen aynıdır. Ancak burada rahimin içini döşeyen endometrium tabakasından ve rahim ağzının içini döşeyen endoservikal kanaldan ayrı ayrı örnekler alınır ve pataolojik tahlile gönderilir. Özellikle rahim kanseri ve rahim ağzı kanserinin ayrımında önemli bir teşhis aracıdır.
-Revizyon Kürtaj
Kendiliğinden olan bir düşükten sonra içeride kalan parçaları temizlemek için yapılan küretaja verilen isimdir. Düşüğün tam olduğu yani içeride parça kalmadığı düşünülse bile revizyone küretaj yapılması prensiptir.
-Boom Küretaj
Doğumdan sonra içeride plasenta parçaları kaldığından şüpheleniliyorsa, Boom küret adı verilen özel küretler ile kalan parçalar alınır. Bu işlemde revizyone küretaj olarak değerlendirilir.
-Pipelle Biopsi
Menapoz döneminde endometriumdan biopsi almaya yönelik olarak yapılır çok ince Pipelle adlı kanüller kullanılarak yapılır,uygulamadaki kolaylık ve risk içermemesi nedeniyle tercih edilir.

İşlem sırasında iki çeşit anestezi yöntemi kullanılır. Bunlardan birincisi sedasyon dediğimiz anestezi uzmanı tarafından uygulanan yöntemdir. Hastanın damar yolu açılır ve damar yolu ile uyuması için bazı ilaçlar verilir. Sedasyonda kişi uyur, hiçbir şey duyup hissetmez. İşlemden sonra hemen uyanır normal hayati işleyişine geri döner. Hastaların birçoğu bu tip anestezi şeklini tercih eder. Lokal anestezi ise kadın doğum uzmanı tarafından yapılır.  Rahim ağzının birkaç noktasına lokal anestezik madde enjekte edilir. 5-10 dakika beklendikten sonra işleme başlanır. Kişinin bilinci yerindedir, işlem sırasında hafif bir kasık ağrısı olur.

Kürtaj yapılırken en yaygın vakum yöntemi kullanılır. İşlem jinekolojik muayene masasında yapılır, kişinin üzeri örtülür, uygun boyutta spekulum vajinaya takılır. Rahim ağzı tek dişli dediğimiz aletle tutulduktan sonra rahim ağzının içinden kanul rahim içine doğru ilerletilir. Kanülün ucuna negatif basınca ayarlanmış plastik enjektör takılır. Kanül negatif basınç etkisi ile kesenin yapısının bozulmasına yol açar. İşlem 5- 10 dakika arasında sürer. Kanama kontrolü işlem sonrasında mutlaka yapılmalıdır. Ultrason ile de rahim içi kontrol edilmelidir. İşlemden sonra yarım saat ile bir saat arasında dinlendirilir. Önerilerden sonra kişi günlük yaşamına geri dönebilir. 10 gün sonrada mutlaka kontrole gelinmelidir

Kürtaj, ne kadar da olsa bir cerrahi girişimdir, belirli riskleri mevcuttur. O yüzden ortamın temizlik ve hijyen koşulları enfeksiyon gelişme riski açısından önemlidir. Doktorun tecrübesi de oldukça önemlidir. İşlem öncesinde ve sonrasında mutlaka ultrason ile kontrolleri yapılmalıdır. Sedasyon altında işlem olacaksa öncesinde 5 saat açlık durumu önemlidir .Lokal anestezi olacaksa açlığın bir önemi yoktur.

Kürtajdan sonra yemek yeyip içebilir, eve gidince duş alabilirsiniz. Bir hafta on gün kadar kanamanız devam eder, sonra kanama kesilir. Adetinizi ise yaklaşık bir ay sonra görürsünüz. 15 güne kadar cinsel ilişkiye girilmemelidir.

Kürtaj yasak mıdır?

Ülkemizde 10 haftaya kadar yasal olarak kürtaj yapılabilmektedir. 18 yaşını doldurmuş bir kadın yasal olarak evli değilse kendi imzası ile kürtaj olabilir. 18 yaşını doldurmamışsa ebeveynlerinin onayı gerekir. Eğer kişi resmi olarak evli ise eşinin imzası gerekir.15 yaşında küçükler de ise anne-babanın onayı olsa dahi bu durum mutlaka adli birimlere bildirilmelidir.

Kürtaj fiyatları nedir?

Kürtaj fiyatları, kürtaj yapan yerlere, şehirlere göre, doktora göre değişir. Fakat en önemli etken gebeliğin haftasıdır. Kürtaj yaptırma kararı verirken doktorun tecrübesi , gittiğiniz kliniğin fiziki ve hijyen koşulları oldukça önemlidir. İstanbul Şişli’de kürtaj yapan doktor arıyorsanız iletişim numaralarından veya Web sitemizde bulunan iletişim butonlarından bizlere ulaşıp kürtaj hakkında bilgi alabilirsiniz.

Gizlilik Taahütnamesi

Muayenehaneye başvuru sebebiniz ve size ait tüm bilgiler yasal haklarınız kapsamında(TC Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği RG 01.08.1998, 23420) tümüyle gizli tutulacaktır. Başka kişi ve şahıslara şikayetiniz, hastalığınız ve tedaviniz hakkında bilgi verilmez.