BEYLİKDÜZÜ KÜRTAJ | KÜRTAJ FİYATLARI

KİMLER KÜRTAJ YAPTIRABİLİR?

18 yaşından büyük ve evli olan bayanlar eşlerinin imzası ile onay alınarak kürtaj olabilirler. 18 yaşından büyük ve bekar olan bayanlar ise sadece kendi rızaları ile kürtaj olabilirler. 18 yaşından küçük olanların evli veya bekar olsalar da anne-babalarının onayı gerekir. 15 yaşından küçükler ailelerinin izni dahi olsa kürtaj olamazlar, öncelikle durumun adli mercilere bildirilmesi gerekir. 10 haftadan büyük gebeliği olanlar onay verseler dahi yasal olmadığı için ülkemizde kürtaj işlemleri yapılamaz. 10 haftadan büyük gebeliklerde ancak bebekte ciddi bir doğumsal özür varlığında veya anne hayatını tehlikeye sokacak ciddi bir hastalık varlığında kurul kararı ile gebelik sonlandırılabilir.

KÜRTAJ NASIL, HANGİ YÖNTEMLERLE YAPILIR?

VAKUM ASPİRASYON KÜRETAJ:

Kanül denilen ince plastik borular
Kürtaj işlem günümüzde sıklıkla vakum yöntemi ile yapılır. Plastik enjektör ve ince plastik boru şeklinde kanül denilen aletlerden oluşan sistem sayesinde gebelik vakum ile emilerek çekilir ve alınır. Bu yöntem hem kolay hem daha az risklidir, daha az ağrılıdır. Kurşun kalemden daha ince olan plastik uç rahim ağzından içeriye sokularak enjektörün oluşturduğu vakum sayesinde emilerek çekilir. İşlem sıklıkla 5-10 dakikayı geçmez. Lokal veya genel anestezi ile yapılabilir.

Eskiden yaygın kullanılan küret aletleri küçük çay kaşığı şeklinde ucu olan metal aletlerdir ve günümüzde nadiren gerekli hallerde kullanılır. Bu aletlerle gebelik emilerek alınmaz, küret aletinin ucu ile rahim içerisi kazınarak temizlenir. Daha kolay olan vakum yöntemi yaygınlaştığı için küretler pek kullanılmazlar. Kürtaj işleminde kullanılan enjektör, kanül ve küret gibi bütün aletlerin steril olması gerekir.

Kürtajın Yasal Süresi
Ulkemizde özellikle istenmeyen gebeliklerde yasal süreç dikkate alınmadan legal olmayan usullerde yapılan bu gebelik sonlandırma yöntemi, nerdeyse bir doğum kontrol yöntemi gibi görüldüğü için, yasal sınırlamalar getirilmiştir. Ve doğrusu da saglik için budur…

Ülkemizde 10 haftadan küçük gebelikler, yasal olarak sonlandırılabilir. Bu haftadan büyük olması sadece bebekte bir anormallik ile istisnadır.

Kürtaj gebeliğin sonlandırılmasidir. Günlük hayatta “çocuk aldırma” diye de kullanılır. Bir vakum yardımı ile 10 haftadan küçük gebeliğin sonlandırılması ve gebeligin bititilmesi anlamına gelir.

Kürtaj için ilerleyen haftalarda gebeliğin zorunlu olarak sonlandırılması durumunda, süreç daha zor olabilir. Kürtaj İstanbul  kadın hastalıkları ve doğum uzmanları tarafından hastanelerde, kliniklerde ya da doktor muayenelerinde yapılmaktadır.