Bezmialem Hastanesi Kürtaj

Kürtaj İşlemi Sonrası

Kürtajdan sonra hasta 30 dakika kadar dinlendirilir. İşlem genel anestezi ile yapılmış ise; normal genel anestezi uygulamasından kaynaklı toparlanma süresi kürtajda da geçerli olacaktır. Kürtaj sonrası alınan anesteziye bağlı olarak mide bulantısı, halsizlik, sersemlik gibi durumların görülmesi normaldir. Endise ye gerek yoktur..Anestezi kaynaklı bu bulguların yanı sıra kasık bölgesinde hafif derecede ağrı ve kanama da görülebilir. 1-1.5 saat sonra bu şikayetler azalacaktır. 1-2 haftaya kadar ufak tefek lekelenmeler görülebilir. Kadın doğum uzmanı doktoru tarafından hastaya dikkat etmesi gerekenler ve kullanması gereken ilaçlar anlatılır. Hastaya gerekirse antibiyotik ilac ve agri kesici verilir. Hasta bir süre sonra kontrole çağrılır. Anormal bir şikayeti olan hastalarımız beklemeden kontrole gelebilirler..

Kürtaj Sonrası Pansumana İhtiyaç Var Mıdır?

Kürtajdan sonra herhangi bir işleme gerek yoktur. Yalnızca genital bölgenin temizliği yapılırken özen gösterilmesi, kürtaj sonrası 10 gün kadar bir süre vajinal duş yapılmaması önerilir. Deniz hamam havuz sauna bir süre kullanılmamalıdır. Cinsel iliskiden 10 gun süreyle uzak durulması rica olunur..

Kürtaj Sonrası Pansumana İlişki, denize girme, havuza girme?

Kürtaj işleminden sonra 14 gün kadar bir süre İlişki, denize girme, havuza girme yapılmaması önerilir. Bu hijyen açısından önemlidir.

Kürtaj Sonrası Kontrol

Kürtaj işlemi ultrason eşliğinde yapıldığından, işlemden bir hafta sonra hastanın tekrar kontrole gelmesi önerilir ancak mecburi de değildir.. Çünkü bu yöntemle yaptığımızda, içeride parça kalması ya da başka bir problem yaşama olasılığımız minimuma inmektedir. Kürtaj sonrası herhangi bir rahatsızlık hissetmeniz halinde, fazla kanama olması durumunda ve normalden farklı olduğunu düşündüğünüz diğer tüm durumlarda doktorunuzu arayınız. Clinic vital ekibimiz sizlere yardımcı olmak için 7 gun 24 saat hizmetinizdedir.. dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz..

Kürtaj Sonrası Ağrı

Kürtaj sonrası, adet sancısına benzer ağrıların olması normaldir. Ancak yine de ağrıların yüksek rahatsızlık verici duruma gelmesi, ya da çok uzun sürmesi durumlarında mutlaka hekiminize başvurunuz. Şiddetli agri ve sanci ve yoğun kanama durumunda hekim kontrolü sarttir.

Kürtaj Sonrası Taburcu Süresi Nedir?

Kürtaj sonrası ortalama 20 dakika sonrasında hasta taburcu olabilir. Hastanın, klinikte yatmasına ihtiyaç yoktur. Anesteziden sonraki toparlanma süreci tamamlanınca ve uzman hekimin onayıyla hasta evine dönebilir. Anestezi durumuna göre bazen biraz daha uzun kalabilir.