Marmara Üniversitesi Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kürtaj Yapılır mı?

Devlet hastaneleri maalesef isteğe bağlı kürtaj hizmeti vermiyor. Bu konuda güvenli kliniğimize başvurabilir bizi telefonla arayabilirsiniz.  Hasta mahremiyeti sağlanır.
Gizli güvenli ve  hijyenik ortamda kürtaj  yapılır.  Hasta bilgi gizliliği sağlanır. Vakum yöntemi  ile 10 dakika sürer.  Ayni gün taburcu olabilir.
İstenmeyen gebeliğin sonlandırma işlemi olan kürtaj ciddi bir tıbbi müdahaledir. Yasal prosedürlere ve tıbbi kuralla uymak gereklidir. Bu kurallara uyulursa tıbbi tahliye işlemi kısa sürede gerçekleştirilir.

• 18 Yaşını Doldurmuş Bekar Kadınlar Kendi İstekleri İle Kürtaj Olabilirler.
  • Evli Kadınlar Kürtaj Yaptırmak İstiyorlarsa Eşlerinin Onayı Gereklidir.
  • 18 Yaşından Küçük Kürtaj Yaptırmak İsteyenler İçin Anne – Baba Onayı Gereklidir.
  • Herhangi Bir Acil Durum Anında Kadının Eşinin Onayı Olmadan Sadece Kendi Onayı İle Gebeliği Sonlandırması Mümkündür.
  • Kişinin Hayati Tehlikesi Var İse Doktor Hasta Onayını Almadan Kürtaj İşlemini Yapabilir.

Aşağıdaki iletişim butonlarından 7/24 bilgi ve randevu alabilirsiniz.

2000 ₺’den Başlayan Fiyatlarla

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Kürtaj fiyatları ücreti ne kadar?

İstanbul kürtaj fiyatları, kürtaj yapan hastane, poliklinik ve tabip odası asgari ücret tarifesine göre değişiklik gösterirse de asıl kürtaj fiyatı belirlenmesi gebeliğin büyüklüğü, tercih edilen anestezi şekli (lokal veya uyutarak anestezi ile), daha önce kürtaj, doğum veya sezaryen olup olmadığı ve müdahaleyi uygulayan doktorun muayenesinin sonucunda bulduğu farklı bulgulara göre değişir.
Bugün için kürtaj fiyatları yukarıda anlatılan başvuran hastanın muayene durumuna bağlı olarak değişmekle birlikte 2000-3000 TL civarından başlamaktadır.

Kürtaj Sebepleri

Kürtaj yöntemi sadece gebeliğin sonlandırılması değil aynı zamanda rahim kanseri başta olmak üzere birçok hastalığın tedavi sürecinde de uygulanmaktadır. Kürtaj yönteminin yapılması için sebepler birbirinden farklıdır;

• İstenmeyen gebeliğin sonlandırılması
• Bebeğin sağlıklı gelişmemesi
• Bebeğin anne sağlığını tehdit etmesi
• Düşük sonrası parça kalması
• Gebelik dışı kanamanın aşırı olması
• Rahim duvarında parça bırakılması kürtaj nedenleri arasındadır.

Kürtaj hakkında bilinmesi gerekenler:

Kürtaj oldukça dikkat gerektiren bir işlemdir. Bununla beraber cerrahi bir girişimdir. Yalnızca konusunda uzman ve tecrübeli kişiler tarafından yapılmalıdır. Bu şekilde uygulanan kürtajlarda risk oldukça azdır.
Kürtaj başlamadan önce ultrason ile hamileliğin kaç haftalık olduğu, gelişimi ve rahim içine yerleşimi tespit edilir. Bundan sonra hastanın gecmis öyküsü tespit edilir. Daha sonra yapılacak işlemle ilgili olarak hastaya bilgi verilir. Bu şekilde hasta rahat bir şekilde kürtaja girebilir.
Kürtaj uygulaması, mutlaka steril ortamda yapılmalıdır. Hasta genel ya da lokal anesteziye ile alınır.

Kürtaj Öncesi Yapılması Gerekenler

Kürtaj için hastanın kürtajdan 5 saat öncesine kadar aç ve susuz kalması gerekmektedir. 4 saat boyunca aç ve susuz kalma durumu kürtaja özel bir durum olmayıp, genel anestezi nedeni iledir. Kürtajdaki genel anestezi, diğer ameliyatlarda uygulanan uzun ve ağır bir anestezi gibi değildir. Sedasyon anestezi denilen çok hafif bir uyku halidir. Ameliyatlardaki genel anesteziden  çok farklıdır, çok düşük dozda ilaç verilmektedir ve hasta, kürtajdan 5 dakika sonra gözlerini açıp, uyanır. Son olarak işlem öncesi  idrara çıkılması gerekir.

Kürtaj Sonrası Taburcu

Kürtajdan  ortalama yarım saat sonra hasta taburcu olabilir. Hastanın, uzun süre yatmasına gerek yoktur. Anesteziden sonraki toparlanma süreci tamamlanınca ve  doktorun onayıyla hasta evine dönebilir.

Kürtaj Sonrası İlaç Kullanımı

İşlem sonrası doktorunuzun reçete ettiği antibiyotik ve ağrı kesici ilaçlar kullanılmaktadır. Bu konuda doktorunuza danışmadan, kendi kararınızla ilacı bırakma ya da ilaç seçme gibi davranışlardan kaçınınız.

Bilgilerim gizli kalacak mı?

Bilgilerimin üçüncü şahıslarla paylaşılma ihtimali var mı?

Lütfen merkezimizle iletişime geçin ve tedaviniz de dahil olmak üzere tüm bilgileriniz yasal haklarınız kapsamında tamamen gizlidir (RG 01.08.1998.23420). Üçüncü şahıslara hastalığınız ve tedaviniz hakkında bilgi vermeniz mümkün değildir.

Muayenehaneye başvuru nedeniniz ve size ait kaydedilen tüm bilgiler sizin yasal haklarınız kapsamında (TC Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği RG 01.08.1998 ,23420) tümüyle gizli tutulacaktır. Başka şahıslara hastalığınız, tedaviniz ve şikayetiniz hakkında bilgi verilmesi mümkün değildir.

Kürtaj E-Devlet / E-Nabız Kayıtları

Gizlilik unsurlarından dolayı e-devlet veya e-nabız gibi kanallarda bu uygulamanın geçmesine izin vermiyoruz. Kürtaj yaptırmak isteyenlerin merak ettiği bir diğer husus e-devlet kayıtları oluyor. Bunun üzerine: Gizli kürtaj hizmetimizden faydalanmanız esas alırız.