MERTER KÜRTAJ FİYATLARI

Kürtajda yasal sınırlar

– Hamileliğin yasal olarak 10. haftasına kadar kürtaj yaptırılabilir.

– Kürtaj yapmanın zorunluğu olduğu anne sağlığını tehdit eden bir durumda, bebekte bir anormallik olduğunda 15. haftaya kadar kürtaj yapılabilir.

– 15. haftadan sonra eğer bebek ya da anneyle ilgili bir problem varsa vajinal doğum yöntemini kullanmak gerekir. Cenin 14-15. haftadan sonra parçalanarak alınamadığı için kürtaj yapılamaz.

Kürtajın Gerekli Olduğu Durumlar

– Erken dönemde tespit edilen anomalilerde,

– Bebeğin gelişimini tamamlayamayacağı durumlarda,

– Bebeğin rahim içinde öldüğü durumlarda

– İlk üç aydaki düşüklerde

– Cansız gebeliklerde (Bebeğin kalbinin durmasına rağmen devam eden gebelikler cansız gebeliklerdir. Bu durum ilk 3 ayda sıklıkla görülen bir durumdur. Bu durumlarda da kürtaj gerekir.)

Kürtaj Yaptıran Birinin Yeniden Hamile Kalması

– Kürtaj yaptıran birinin %99.99 oranında bir daha hamile kalmasında bir sorun çıkmaz.

– %0,01’lik çok küçük risk kürtajın bir komplikasyonu olduğu zaman ortaya çıkar.

– Kürtaj sırasında rahim delinmesi, enfeksiyon, tüplerin tıkanması ve rahim yapışması durumlarında hamile kalmakta sorunlar yaşanabilir. Bu durumlar tedavi edildikten sonra hamilelik mümkün olacaktır.

– Kürtaj uygun olmayan koşullarda yapıldıysa, rahim içinde bir yapışıklık oluştuysa, rahim ağzını, kanalını tahriş ve tahrip edici uygulamalar yapılmışsa ileri dönemlerde düşük ihtimalini arttırıcı bir takım sebepler ortaya çıkabilir. Ancak tüm bunlar çok seyrek karşılaşılan durumlardır.

Kürtaj yaptırmanın belli bir sınırı var mıdır?

Kürtaj yaptırmanın bir sınırı yoktur ancak mümkün olduğu kadar az yaptırılmalıdır. Kürtaj bir doğum kontrol yöntemi değildir.

Kürtaj operasyonu sonrası iyileşme süresi

Kürtaj geçirdikten sonra genel anestezinin etkisinin geçmesi için hasta 1 saat kadar gözlem altında tutulmalıdır. Bu 1 saatten sonra hasta normal olarak günlük hayatına dönebilir. Kürtajda ağrı hemen hemen hiç olmaz. Ağrı olsa bile ağrı kesici ile geçer..

Kürtajdan sonra âdetten daha az olan bir vajinal kanama olur. Bu kanama 1 hafta-10 gün kadar sürebilir. Bu kanama bittikten sonra hasta hamileliği sonlandırıldıktan ortalama 45 gun sonra tekrar âdet olabilir. Kürtajdan sonraki bir hafta ve vajinal kanama devam ettiği sürece cinsel ilişkiye girilmemelidir. Çünkü bu dönemde rahim enfeksiyonlara karşı açıktır.