KIZLIK ZARI DİKİMİ İSTANBUL

Kızlık Zarı Dikimi Sonrası Neler Yapılmalı?

Dikim sonrasında verilen ilaçlar düzenli kullanılmalı, doktor kontrollerine aksatmadan  gelinmeli ve temizlik ve hijyen düzenli bir şekilde yapılması; enfeksiyonların oluşmaması adına son derece önemli. İşlemden sonra 1 hafta ağır spor aktivitelerinden uzak durulması gereklidir. Geçici dikim işlemlerinde bir hafta motorsiklet ve bisiklete binmemek, tuvalette genital bölgenin temizliği önden arkaya doğru, ılık su kullanarak yapılması sonrasında ise mutlaka kurutulmalıdır. Nemli kalmamalıdır. İşlemin başarılı olması böyle mümkündür.

Clinic Vital İstanbul Kliniğimiz’de Kızlık Zarı Dikimi ile ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz. Aşağıdaki İLETİŞİM butonlarından veya BURAYA TIKLAYARAK iletişim sayfamızdan bizlere ulaşabilirsiniz.

Kızlık Zarının Bozulmasının Belirtileri

Cinsel ilişki esnasında penisin vajinaya tam olarak girmemesi de kızlık zarında yırtılmaya neden olabilir ve bu durumda kızlık zarı bozulduğu nasıl anlaşılır sorusu akla gelir.Kızlık zarı bozulmasının belirtilerini şu şekilde sıralayabiliriz:

• Hafif ve kısa süreli kanama olur

• Kasıklarda hafif düzeyde ağrı olur

• Vajina içinde hafif batma ya da yanma hissi oluşur.

Bu 3 belirti aynı anda ortaya çıkabildiği gibi kızlık zarının bozulması hiç belirti vermeyebilir. Özellikle damarlı dokunub az olduğu hymen dokusunda yırtılma olması halinde kanama olmayabilir. Dolayısıyla bekaret zarının bozulduğu nasıl anlaşılır sorusunun en net yanıtı olan ‘kanama’ belirtisi ortaya çıkmayabiliyor. Kimi zaman kanama bir damladan az oluyor ve kadın tarafından bu kan fark edilmemelidir.

Kasıklarda görülen hafif ağrı ise ender yaşanan belirtiler arasında yer aldığından kızlık zarı bozulduğu nasıl anlaşılır sorusuna verilebilecek ilk yanıt ağrı olmuyor. Tüm bunlar dışında hymen dokusunun bütünlüğünü kaybedip kaybetmediğine dair bir belirti ortaya çıkmıyor. Kesin bir bilgi almak isteyenler, kızlık zarı muayenesi için kadın hastalıkları ve doğum uzmanına (jinekolog) muayene olabilir.. Muayene sonrasında hasta ya açıklamalı bilgi verilir….